Financieel Projectondersteuner – Opvang Oekraïne
Job Description
Opdracht omschrijving
Gemeente Achtkarspelen biedt sinds 2022 opvang aan ontheemden uit Oekraïne. Deze opvang vereist een betrouwbare financiële administratie, transparante verantwoording en nauwe samenwerking met betrokken partijen.
Team Nieuwkomers valt organisatorisch onder de teamleider Beleid & Advies Ruimte en Sociaal. In het team werken we met betrokken collega’s aan een veilige, zorgvuldige en doelmatige uitvoering van de opvang.
Voor dit onderdeel zoeken we een financieel projectondersteuner die zorgt voor overzicht, kwaliteit en continuïteit in de financiële processen en werkzaamheden verricht ter ondersteuning van de projectleider(s).
Je maakt deel uit van een betrokken team dat bestaat uit:
- 8 (ambulant) woonbegeleiders
- 2 projectleiders
- 1 financieel projectondersteuner (jij)
Je werkt daarnaast nauw samen met de financiële administratie, de financieel adviseur sociaal domein, burgerzaken en medewerkers van team Werk & Inkomen, onder andere bij de uitvoering van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage en de SISA-verantwoording.
Jouw rol
Als financieel projectondersteuner ondersteun je de projectleiders bij de financiële en administratieve processen rondom de opvang van Oekraïense ontheemden. Je zorgt dat begrotingen, verantwoordingen en rapportages correct en tijdig worden opgeleverd en denkt proactief mee over het efficiënt organiseren van de financiële administratie en het inzichtelijk maken van cijfers. Je bent analytisch sterk, werkt zorgvuldig en voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving waarin veel in beweging is.
Wie jij bent
Je bent een zorgvuldige en betrouwbare financieel ondersteuner met gevoel voor cijfers, processen én mensen. Je houdt structuur in een dynamisch werkveld, creëert overzicht en communiceert helder met collega’s, projectleiders en externe partners. Met een positieve, proactieve houding weet je collega’s en partners op een prettige manier te betrekken en samen resultaten te boeken.
Deze functie is ingeschaald in schaal 8 cao Gemeenten.
Vanwege de aard en inhoud van deze opdracht is het belangrijk om te voldoen aan de richtlijnen van de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA). Om schijnzelfstandigheid te voorkomen, is inschrijving uitsluitend mogelijk voor partijen die personeel in loondienst beschikbaar stellen.
Dit betekent dat zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers), evenals bv’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder, helaas niet in aanmerking komen voor deze opdracht. Ook inschrijvingen via detacheringsbureaus, brokers, uitzendorganisaties of andere intermediairs die zzp’ers aanbieden, kunnen niet worden meegenomen in de beoordeling – ongeacht de aard van de contractuele relatie.
Alleen kandidaten die aantoonbaar in loondienst zijn bij de inschrijvende partij komen in aanmerking voor gunning. De gemeente behoudt zich het recht voor om bij twijfel aanvullende documentatie op te vragen om de aard van het dienstverband te verifiëren. Als blijkt dat niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan de procedure.
Het takenpakket bestaat onder andere uit de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
- Het opstarten, uitvoeren en coördineren van de SISA-verantwoording van de geldstromen binnen project Nieuwkomers.
- Aanvragen van subsidies en financiële regelingen in afstemming met de projectleider(s).
- Bijhouden van ontwikkelingen in (financiële) regelgeving en signaleren van relevante gevolgen voor de gemeente
- Opstellen van begrotingen en (financiële) overzichten voor het project Nieuwkomers.
- Verzamelen en verwerken van informatie voor het kostprijsonderzoek Opvang Oekraïne.
- Mede uitvoeren van de processen Leefgeld en Eigen Bijdrage, inclusief het opstellen van informatiebrieven over deze onderwerpen naar bewoners
- Vergelijken van BRP-registraties aan bewonerslijsten en in afstemming met woonbegeleiding en burgerzaken de verschillen oplossen.
- Ondersteunen bij financiële afrekeningen en input geven voor begrotingsteksten.
Reageer 2 dagen voor sluiting publicatie (en ontvang meer details, wensen en eisen!)
| Start publicatie | 29-10-2025 |
| Einddatum vragen | 03-11-2025 |
| Opvragen van tarief, wensen en eisen voor.. | 05-11-2025 |
| Sluiting publicatie | 10-11-2025 23:59 |
| Beoordeling offertes (vanaf) | 11-11-2025 |
| Verwachte terugkoppelingsdatum | 11-11-2025 |