Klantmanager Inkomen
Job Description
gemeente Opsterland
Standplaats: Beetsterzwaag
Aanvang uitvoering opdracht: 12-01-2026
Einddatum opdracht: 03-07-2026
Uren per week: 24
Opdracht omschrijving
Het gaat om waarneming van een caseload van een collega die tijdelijk andere werkzaamheden gaat doen in verband met de komst van de doorstroomlocatie in Beetsterzwaag.
Als klantmanager inkomen heb je een brede blik en richt je je op alle levensdomeinen van de cliënt, zoals inkomen, participatie, re-integratie, leefbaarheid, wonen, welzijn, zorg. Vraagverheldering (wat is de vraag achter de vraag) is een belangrijk uitgangspunt in de werkwijze. Je informeert cliënten over mogelijkheden, komt samen met de cliënt tot een passende oplossing en biedt waar nodig ondersteuning aan de cliënt om het eigen netwerk te versterken. Hierbij maak je gebruik van jouw collega’s binnen het Sociaal Domein en externe netwerken. Je bent generalist met als specialisatie Inkomen.
- De Participatiewet en de IOAW hebben voor jou geen geheimen meer. Je bent verantwoordelijk
voor de inkomensvoorziening van onze klanten. Je werkt op basis van de uitgangspunten
vertrouwen in de klant gekoppeld aan een doelmatige uitvoering. - Jouw werkzaamheden bestaan uit het behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en
heronderzoeken in het kader van de Participatiewet en de IOAW met daarbij aandacht voor alle
levensdomeinen van de cliënt. - Je beheert een eigen klantenbestand met alle daarbij behorende werkzaamheden zoals het
verwerken van mutaties, heronderzoeken op basis van signaalsturing en het uitvoeren van
rechtmatigheids- controle, beëindigings- en wijzigingsonderzoeken. - Alle besluiten neem je zelfstandig. Terugvordering-, boete- en maatregelbesluiten leg je eveneens
zelfstandig op. Je redigeert beschikkingen en stelt rapportages op. - Je bent nauwgezet, flexibel, klant- en oplossingsgericht waarbij de mogelijkheden steeds het
uitgangspunt zijn. Verder ben je een goede gesprekspartner voor je cliënten én je collega’s. Tot
slot ben je samenwerkingsgericht en ben je in staat om zelfstandig te kunnen optreden en bereid
tot het nemen van initiatief. - Je wijst klanten actief op de mogelijkheden om gebruik te maken van participatie en re-integratiemogelijkheden, de bijzondere bijstand, de WMO en schuldhulpverlening;
Reageer 2 dagen voor sluiting publicatie (en ontvang meer details, wensen en eisen!)
| Start publicatie | 24-11-2025 |
| Einddatum vragen | 02-12-2025 |
| Opvragen van tarief, wensen en eisen voor.. | 03-12-2025 |
| Sluiting publicatie | 04-12-2025 23:59 |
| Beoordeling offertes (vanaf) | 05-12-2025 |
| Verwachte terugkoppelingsdatum | 15-12-2025 |