Projectleider Dienstverlening
Job Description
gemeente Waadhoeke
Standplaats: Franeker
Aanvang uitvoering opdracht: 01-12-2025
Einddatum opdracht: 01-12-2026
Uren per week: 24 uur tot 28 uur per week
Opdracht omschrijving
De afgelopen jaren hebben we als gemeente hard gewerkt aan het verbeteren van onze dienstverlening. Klantreizen zijn uitgewerkt, digitale kanalen versterkt en we hebben ervaring opgedaan met zaakgericht werken. Een mooie basis, maar we zijn nog niet klaar.
Met de visie “Dienstverlening doen we samen 2030” zetten we een volgende stap. Centraal daarin staat MijnWaadhoeke: een digitaal portaal dat inwoners regie geeft in hun zaken en medewerkers ondersteunt met één klantbeeld. Dit portaal is niet alleen een technische oplossing, maar dé motor van verandering in onze organisatie.
Daarom zoeken we een strategisch en verbindend projectleider die deze beweging aanjaagt. Iemand die technologische én organisatorische ontwikkelingen overziet en weet te vertalen naar een haalbare, gedragen en toekomstbestendige aanpak. De projectleider speelt een sleutelrol in de realisatie van MijnWaadhoeke én de samenwerking met SSC Leeuwarden.
- Treedt op als projectleider en aanjager van MijnWaadhoeke.
- Verbindt ICT-projecten, dienstverleningsambities en organisatiedoelen met elkaar.
- Stelt samen met het management een uitvoeringsgerichte roadmap op en bewaakt voortgang, risico’s en draagvlak.
- Versterkt en borgt de samenwerking met SSC Leeuwarden.
- Creëert heldere kaders voor governance, eigenaarschap en samenwerking (intern en
- extern).
- Ondersteunt de inrichting van dashboards, servicenormen, klantreizen en terugkoppelstructuren.
Reageer 2 dagen voor sluiting publicatie (en ontvang meer details, wensen en eisen!)
| Start publicatie | 04-11-2025 |
| Einddatum vragen | 05-11-2025 |
| Opvragen van tarief, wensen en eisen voor.. | 05-11-2025 |
| Sluiting publicatie | 12-11-2025 12:00 |
| Beoordeling offertes (vanaf) | 13-11-2025 |
| Verwachte terugkoppelingsdatum | 13-11-2025 |