Tester financiële administratieve processen Unit4-ERPx

6 september 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Opdracht omschrijving

Gemeente Heerenveen implementeert op dit moment het financiële informatiesysteem ERPx van Unit4. Doel is dat de gehele gemeentelijke organisatie op 1 januari 2026 gaat werken met deze nieuwe applicatie. Tot en met het eerste kwartaal 2026 is een hypercare-periode van kracht waarmee de organisatie wordt bijgestaan door de teams van Unit4 en de gemeente in het werken met de nieuwe applicatie. De laatste vier maanden van 2025 staan in het teken van acceptatietesten, opleidingen, datamigratie en voorbereidingen voor live-gang op 1 januari 2026.

Het implementatieproject bevindt zich nu in de testfase. De testcapaciteit van de financiële administratie is op dit moment niet groot genoeg waardoor er behoefte is aan ondersteuning op dit vlak door een ervaren financieel administratieve ondersteuning waardoor een groot aantal test-cases uitgevoerd kunnen worden in samenwerking met de medewerkers van de afdeling Financiën. De gevraagde ervarenheid van de ondersteuner heeft als doel om als katalysator te werken voor de verhoging van het ERPx-kennisniveau van de medewerkers van de financiële afdeling.

Gemeente Heerenveen implementeert ERPx conform het Public Sector Model (PSM) van Unit4. PSM is door Unit4 ontwikkeld voor gemeenten met als hoofddoelen het bereiken van standaardisatie en een snelle implementatietijd. Het implementatieproject gaat in september de Gebruikers Acceptatie Test-fase (GAT-fase) in. In deze fase wordt een aantal cruciale projectactiviteiten uitgevoerd die doorslaggevend zijn om met ERPx live te kunnen gaan op 1 januari 2026:

  • Acceptatietesten uitvoeren van de werkprocessen financiële administratie;
  • Deelnemen aan het opleidingstraject voor alle gebruikers van de applicatie als onderdeel van het team FA;
  • Ondersteunen eindgebruikers in geval van vragen.

De volgende testresultaten moeten worden opgeleverd aan het einde van de opdracht:

Debiteuren

  • Aanmaken nieuwe en muteren bestaande debiteuren
  • Aanmaken periodieke en eenmalige verkooporders
  • Aanmaken en corrigeren nota’s, betalingsregelingen en verwerken vorderingen
  • Testen gehele workflow debiteuren

Crediteuren

  • Aanmaken nieuwe en muteren bestaande crediteuren
  • Aanmaken inkooporders
  • Registratie facturen en correcties op facturen
  • Aanmaken betaalplannen en -bestanden
  • Testen gehele workflow crediteuren

Betalingsverkeer

  • Boeken bankafschriften, zowel handmatig als met automatisch matchen.

Memorialen en grootboek

  • Invoeren boekingen
  • Testen workflow memorialen
  • Aanmaken grootboekrekeningen
  • Aanmaken en beheren artikelen, producten, projecten en deelprojecten

In samenspraak met de Testmanager van het project moeten de testresultaten worden bijgehouden in Azure DevOps.

Reageer 2 dagen voor sluiting publicatie (en ontvang meer details, wensen en eisen!)

Start publicatie 05-09-2025
Einddatum vragen 10-09-2025
Opvragen van tarief, wensen en eisen voor.. 11-09-2025
Sluiting publicatie 15-09-2025 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 16-09-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum 16-09-2025