Team *Professionalisering Bereikbaarheid
Job Description
tarief: Onbekend I uren per week: 18 uur I
DEADLINE 08 May 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)
ZZP directe inhuur of ZZP-detachering? ZZP-opdracht
VO202521431 I 1e looptijd 6 maanden I HBO I categorie: Marketing, Communicatie & Externe Betrekkingen I type: Beleid & Strategie
Team *Professionalisering Bereikbaarheid
Opdracht
De vraag en context
Enkele punten die ik meeneem uit jullie situatieschets in ons intakegesprek:
•In een teamoverleg hebben Maurice en jij het team meegegeven dat “de lat omhoog moet: het geleverde werk moet meer en beter”. Die boodschap werd door het team slechts ten dele herkend.
•De teamleden werken voornamelijk individueel aan concrete projecten, hebben primair een expertmatige focus en minder gevoel voor de bredere context.
•Het team neemt weinig initiatief in het nemen en delen van verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en prioritering van het werk.
•Initiatieven van de programmamanager om de gewenste ontwikkeling in gang te zetten, zoals de bestuurlijke prioriteitenlijst van projecten, lijken onvoldoende opgepikt te worden.
•De programmamanager voelt zich regelmatig genoodzaakt in te grijpen op het proces, bij voorstellen aan het bestuur. Andersom lijken teamleden te wachten op zijn initiatief en sturing, bijvoorbeeld als het gaat om het bespreken van consequenties van prioriteitstelling.
•De rol van teamcoördinator is door verschillende mensen achtereenvolgens te kort of wat beperkt ingevuld. Jullie gaan nu een coördinator werven, omdat de rol opnieuw vacant is en jullie verwachten dat dat mogelijk tot een half jaar zou kunnen duren. In deze periode willen jullie de gewenste professionalisering van het team bereikbaarheid een extra impuls geven.
Het doel en resultaat
De opdracht ´professionalisering van team bereikbaarheid´ heeft als doel een effectiever team bereikbaarheid door het ontwikkelen van zowel (1) meer gezamenlijke teamverantwoordelijk-heid voor het realiseren van de bestuurlijke programmadoelen, als (2) bredere individuele adviseursrol met meer aandacht voor proces, omgeving en de politiek-bestuurlijke dimensie.
Resultaat is dat:
•de leden in het team bereikbaarheid
oinzicht hebben in wat er van hen verwacht wordt en wat beter of anders moet
oweten wat hen te doen staat om individueel en als team effectiever te zijn
overantwoordelijkheid nemen voor de kwaliteit en prioritering van het werk van henzelf en van de collega’s in het team
•de programmamanager, de poulemanager en de te werven teamcoördinator
oinzicht hebben in wat er nodig is en wat het team nodig heeft om effectiever te zijn
oweten wat ieder van hen te doen staat om het team effectiever te laten zijn
overantwoordelijkheid nemen voor het begeleiden/faciliteren van het team en de teamleden in de verdere professionalisering van kwaliteit en prioritering van werk
De aanpak
Fase 1 (week 20-25): het team en de samenwerking, werkwijze en dynamiek Ik stap direct in en draai mee in het lopende werk van het team en de teamleden. Zo verwacht ik in het werk snel kennis te maken met het team, in hun onderlinge samenwerking, werkwijze en dynamiek. Uiteraard ook in het samenspel met de programmamanager, de bestuurders en met de poulemanager. Resultaat is een gedeeld beeld van wat me opvalt, wat nodig is in de professionalisering van het team en hoe ik de aanpak daarvan voor me zie.
Fase 2 (week 26-31): de individuele adviseurs en de profielen, kwaliteiten en ontwikkelpunten Ik richt me in deze fase op hoe de teamleden functioneren en ga meer de diepte in met de individuele teamleden over kwaliteiten en over punten waarop ieder van hen nog iets te ontwikkelen heeft. Dit uiteraard in nauwe samenwerking met de poulemanager en de programmamanager. Resultaat is een gedeeld beeld van wat ieder individueel te doen staat en wat er georganiseerd moet worden en wat er aan randvoorwaarden nodig is.
Fase 3 (week 32-46): de professionalisering van het team en de teamleden
In overleg met programmamanager en poulemanager organiseer ik in deze periode wat nodig blijkt voor de professionalisering van team en teamleden. Resultaat is hierboven omschreven.
Benodigde expertise en ervaring
Voor het begeleiden van de gewenste professionalisering van team en teamleden is expertise en ervaring nodig in de combinatie van:
-teamontwikkeling en teamdynamiek in een publiek organisatorische context
-professionalisering in de beleidsadvisering in een politiek-bestuurlijke context
-veranderkunde en organisatieontwikkeling
-leidinggeven, adviseren, trainen en coachen
-de organisatie en het organisatiemodel van de provincie Zeeland
De investering
Jullie verwachting is dat er minimaal drie tot maximaal zes maanden begeleiding gewenst is tot er een coördinator geworven is. De mate waarin begeleiding nodig is, zal mogelijk variëren in deze periode en per fase. Ik stel daarom voor een maximum inzet af te spreken van gemiddeld 2,5 dag per week over de maximale periode van 6 maanden. Ik breng uiteraard alleen daadwerkelijk gemaakte uren in rekening over de periode die we uiteindelijk samen overeenkomen. We bespreken tussentijds regelmatig samen wat nodig is en welke inzet daarbij past en wanneer het moment is om af te bouwen en over te dragen.
Met deze inschatting gaat het dan maximaal om een inzet van 67,5 dag in 27 weken, namelijk in de periode van 12 mei (week 20) tot en met 10 november 2025 (week 46). Mijn dagtarief bedraagt € 1.250,- en daarmee komt de investering op maximaal € 84.375,- exclusief BTW, inclusief reis- en verblijfkosten. De momenten en wijze van factureren bepalen we in onderling overleg, bij voorkeur met de minst mogelijke administratieve last voor beide kanten.
Praktisch
Voor het realiseren van deze opdracht is het noodzakelijk om het team en de teamleden aan en in het werk te zien. Daarom is het handig om een (tijdelijke) toegangspas te hebben tot het gebouw/de werkruimte waar teamleden aan het werk zijn. Ik heb geen werkplek nodig en ook geen toegang tot systemen. Ik breng eigen laptop, telefoon en ander materiaal mee.
Op de maandagen, dinsdagen en donderdagen zijn de meeste collega’s aan het werk en zal ik zoveel als mogelijk beschikbaar te zijn in Middelburg. Zoveel als mogelijk, omdat ik al enkele verplichtingen heb staan de komende periode. Uiteraard geef ik jullie daar inzicht in. Verder ben ik telefonisch en online goed bereikbaar op de andere weekdagen.
Fee Administratief bureau Select en Admin
Administratief bureau Select en Admin brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in .
Overige informatie
De Provincie Zeeland heeft er voor gekozen om Administratief bureau Select en Admin als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Administratief bureau Select en Admin derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Administratief bureau Select en Admin. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Administratief bureau Select en Admin middels de facturatiemodule van Administratief bureau Select en Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Home
Opdrachten
Professionals
Zzp’ers
Leveranciers
Opdrachtgevers
Over ons
Werken bij
Diensten
Nieuws
Contact
Altijd op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!
Of volg ons via:
ZZP’ers
Abonneer
Leverancier
Abonneer
Opdrachtgever
Abonneer
Administratief bureau Select en Admin | Noordersingel 20-S, 3755 EZ Eemnes | +31 (0) | info@flextender.nl | KVK 66
© Copyright – Administratief bureau Select en Admin | Algemene voorwaarden en Privacy beleid
REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. (Copy paste eventueel de tekst hieronder en vul aan). Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij.
Eisen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
Wensen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..