Projectmanager LMS 10 fte
Job Description
Startdatum: 01-06-2025
Einddatum: 31-05-2027
Standplaats: Zeist
Uren per week: 36 uur
Optie tot verlenging : nee
Opdracht omschrijving
Opdracht omschrijving
De Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) is een samenwerking tussen de meldkamers van Opdrachtgever, brandweer, ambulance en Koninklijke Marechaussee. LMS beheert een 24/7 netwerk van tien meldkamers, die elkaar kunnen ondersteunen in noodsituaties. Dit netwerk moet in 2026 volledig operationeel zijn, gericht op efficiënte hulpverlening en crisisbestrijding. Daarbij hoort dat Meldkamer Amsterdam op de nieuwe locatie aan de Donauweg operationeel moet zijn. Als projectleider ICT-aansluiting Amsterdam ben je verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en uitvoering van de nieuwe meldkamer locatie aan de Donauweg in Amsterdam. Je werkt hiervoor nauw samen met PDC/Huisvesting, de Voorzieningen binnen LMS en diverse leveranciers. Daarnaast zorg je ervoor dat de oplevering voldoet aan alle gestelde randvoorwaarden rondom ICT om een kwalitatief hoogstaande meldkamer te realiseren.
Doelstelling
Je verzamelt eisen en wensen van de stakeholders voor de nieuwe meldkamer locatie en werkt deze uit in een aansluitplan. In samenwerking met architecten stel je de vereisten op voor het aansluitplan van de meldkamer. Dit plan toets je aan de gestelde vereisten, wat resulteert in een impactanalyse (GAP-analyse). Deze analyse biedt duidelijke handvatten voor het opstellen van een ontwerp. Daarnaast lever je waardevolle input voor het huisvestingstraject, zodat het bouwontwerp rekening houdt met de installatie van ICT-hardware. Je beschikt over specifieke kennis van ICT-infrastructuur en de systemen die hierop moeten aansluiten. Deze kennis omvat onder andere werkplekken, radiobediensystemen, telefonie, audiovisuele systemen, migraties, informatievoorziening, MER en benodigde verbindingen. Je bent een professional met expertise op al deze gebieden en hebt specifieke deskundigheid op het snijvlak en de integratie van deze cruciale onderdelen. Dit stelt je in staat om een meldkamer optimaal te laten functioneren. Specifieke deskundigheid en kennis van de professional: de opbouw van een meldkamer conform de gestelde randvoorwaarden vereist specifieke deskundigheid op het gebied van integratie van cruciale onderdelen.Te behalen resultaten binnen de gestelde termijn: De volledige nieuwe meldkamer(s) waarbij betreft ICT (IV, AV, netwerk, beheer, opleidingen, testen en migratie) conform de gestelde richtlijnen opgeleverd in kwartaal 1 van 2027. Resultaatverplichting projectleider: De projectleider ICT-aansluiting is verantwoordelijk voor de opbouw van de meldkamer volgens de gestelde eisen. De projectleider levert hiervoor in 2025 de volgende producten op: een Project Initiatie Document (PID), een aansluitplan inclusief GAP-analyse, migratieplan en een Master Test Plan. Daarnaast zorgt de projectleider ervoor dat deze plannen in 2026 worden gerealiseerd. De taakstelling van de Projectleider ICT-aansluiting betreft:Opstellen en begeleiden van een aansluitplan en impactanalyse voor de nieuwe meldkamer, inclusief het coördineren van afstemming tussen stakeholders en het adviseren over risico’s en voordelen.Vertalen van aansluitplan en impactanalyse naar de domeinen Informatievoorziening (IV), Audiovisueel (AV), Netwerk, Beheer, Opleidingen, en Migratie, met specifieke actiepunten per domein.Opstellen en schrijven van een implementatieplan.Uitwerken van verschillende overgangsscenario’s voor de overgang van de oude naar de nieuwe meldkamersituatie, zoals migratie, parallelle overgang of een volledige overgang (‘big bang’), met bijbehorende risico- en impactanalyses.Faciliteren van werksessies met betrokkenen om projectdoelen, acties en stappen te bespreken en vast te leggen in actieplannen.Het opstellen van een demarcatielijst ten behoeve van het snijvlak tussen bouw en ICT. Ontwikkelen van een migratieplan dat voorziet in een stapsgewijze overgang, inclusief fallback-opties en planning voor continue ondersteuning en beheer na de implementatie.
Verantwoordelijkheden:
Je bent een ervaren Projectleider die zelfstandig een concreet plan voor opbouw van de nieuwe meldkamer locatie maakt en uitvoert. Je toont deze ervaring aan in je CV door een referentie op te geven.In de plannen houd je rekening met de haalbaarheid en de plannen stem je af met de voorzieningen binnen LMS.Je brengt mensen, processen en technologie samen.Je zorgt ervoor dat de meldkamerproducten op tijd worden voorbereid en uitgevoerd.Je onderhoudt proactief interne en externe relaties met de stakeholders.Je rapporteert over de voortgang aan de meldkamer, stuurgroep en andere stakeholders. Je bewaakt de kwaliteit van de op te leveren producten.Je bewaakt de planning die je hebt afgegeven.
Planning
Start publicatie: 07-04-2025
Vragenstellen tot (NVI): 10-04-2025 12:00
Beantwoording vragen: 10-04-2025
Offertes indienen tot: 17-04-2025 12:00
Beoordeling offertes (vanaf): 17-04-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum: 31-05-2025
Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, moet u verplicht CV template gebruiken (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht).
Registreren