Projectleider Techniek Meldkamersysteem
Job Description
Startdatum: 01-10-2025
Einddatum: 30-09-2027
Standplaats: Zeist
Uren per week: 36 uur
Optie tot verlenging : Nee
Opdracht omschrijving
Opdracht omschrijving
De Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) is continu bezig met het vernieuwen en verbeteren van de voorzieningen op de meldkamer. Voor het realiseren van een nieuw landelijk meldkamercommunicatiesysteem (MKCS) ter vervanging van de bestaande systemen is door de LMS een projectteam ingericht. Binnen dit projectteam wordt samen met het MKCS ook een generieke recording voorziening (GRV) gerealiseerd.De projectleider techniek is binnen dit projectteam verantwoordelijk voor het voorbereiden en (laten) uitvoeren van de benodigde technische werkzaamheden binnen het Opdrachtgever- en LMS-domein die nodig zijn voor de realisatie en integratie van de genoemde systemen. Het betreft een afgebakende opdracht voor werkzaamheden tijdens de realisatiefase van het project. Het te vormen team bestaat uit architecten en beheerders vanuit LMS en medewerkers van D-IV. Van de projectleider wordt verwacht diepgaande kennis te hebben van de landelijke infrastructuur in het meldkamerdomein in het algemeen en meldkamertelefonie en voicelogging in het bijzonder. Er zal nauw samengewerkt worden met meerdere leveranciers. Naast het opstellen van (deel)planningen voor deze projecten en advisering van betrokken beheerorganisaties over de benodigde inrichting van de nieuwe voorzieningen, zorgt de projectleider voor de realisatie van deze werkzaamheden. Dit vergt diepgaande technische kennis van meldkamertelefonie- en loggingstechnieken. Verder is operationele kennis hoe de te ontwikkelen voorzieningen worden gebruikt en beheerd noodzakelijk. We zoeken iemand die gedegen en aantoonbare kennis en ervaring heeft van de landelijke infrastructuur in het meldkamerdomein in het algemeen en meldkamertelefonie en voicelogging in het bijzonder. De (aantoonbare) kennis en ervaring op deze vlakken op het gebied van realisatie, migratie en implementatie van SIP-trunking infrastructuur tbv telefonie en (voice)-logging zijn noodzakelijk en moeten verkregen zijn op meerdere meldkamers en/of bij verschillende disciplines. Hij/zij moet in staat zijn om de consequenties van de functionele eisen en wensen te vertalen naar technische specificaties voor de beoogde externe en interne leveranciers van systemen en infrastructuur. Er is behoefte aan een sterke persoonlijkheid die mensen weet te overtuigen en te enthousiasmeren. Verder is nodig: het vermogen om boven de uiteenlopende materie uit te stijgen, verbanden kunnen leggen tussen verschillende (sub)domeinen, een objectief oordeel te vormen en een goede gesprekspartner te zijn voor de gebruikers in de meldkamers, beoogde leverancier, het management en de beheerders van de voorzieningen binnen de LMS en D-IV van de Opdrachtgever.
Doelstelling
De kandidaat is verantwoordelijk voor de coördinatie van de technische werkzaamheden die nodig zijn voor de succesvolle realisatie van een landelijke telefonievoorziening voor het meldkamerdomein. Je bent de schakel tussen leveranciers, de Dienst-IV van de Opdrachtgever en andere belanghebbenden. Je zorgt voor een naadloze integratie met bestaande systemen (GMS, GIS, rapportage-tools, etc.). Opdrachtgever voorziet een hoog-over tijdspad vanuit de projectplanning waarbinnen de werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de invulling van de detailplanning van de werkzaamheden.
Verantwoordelijkheden:
Begeleiden van het technische implementatietraject van het nieuwe telefoonsysteem.Opstellen en bewaken van deelplannen en tijdlijnen.Coördineren van technische werkzaamheden tussen interne teams (ICT, operations) en externe leveranciers.Zorgdragen voor de integratie met bestaande systemen (GMS, GIS, rapportage-tools, etc.).Uitvoeren van risicoanalyses en mitigatieplannen opstellen.Rapporteren over voortgang, knelpunten en oplevering.
Planning
Start publicatie: 12-06-2025
Vragenstellen tot (NVI): 16-06-2025 12:00
Beantwoording vragen: 16-06-2025
Offertes indienen tot: 20-06-2025 17:00
Beoordeling offertes (vanaf): 20-06-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum: 31-08-2025
Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, moet u verplicht CV template gebruiken (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht).
Registreren