Projectleider Duurzaamheid
Job Description
Gemeente Tytsjerksteradiel
Standplaats: Burgum
Aanvang uitvoering opdracht: 14-07-2025
Einddatum opdracht: 31-12-2025
Uren per week: 16-36 uur per week
Opdracht omschrijving
Team Duurzaamheid zoekt een ervaren Projectleider Duurzaamheid voor de coördinatie van een intergemeentelijk onderzoek binnen ANNO-verband. Het doel van het onderzoek is om te verkennen hoe gemeenten kunnen investeren in lokale hernieuwbare energieopwekking, via:
- aansluiting bij bestaande lokale vergunde initiatieven,
- ontwikkeling van eigen energieopwekprojecten, of
- oprichting van een gemeentelijk energie- of warmtebedrijf.
Het onderzoek moet uiterlijk in het eerste kwartaal van 2025 worden afgerond. Op basis van de uitkomsten volgt bestuurlijke besluitvorming binnen de vier ANNO-gemeenten. Afhankelijk van deze besluitvorming kan de opdracht worden verlengd en uitgebreid met een vervolgtraject gericht op de implementatie van de gekozen energie-oplossing.
Deze functie is ingeschaald in schaal 11 cao SGO.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
De projectleider is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van dit intergemeentelijk onderzoek, inclusief afstemming met de externe begeleidende partij en de intergemeentelijke projectgroep. Hierbij houd je rekening met juridische, financiële en organisatorische impact. Je zorgt voor een tijdige en bestuurlijke afronding van het onderzoek in de vier ANNO-gemeenten.
Verder is de kandidaat integraal verantwoordelijk voor:
- Leiden en coördineren van (complexe) projecten in het fysieke en economische domein;
- Bewaken van budgetten, subsidieaanvragen en planning;
- Voorbereiden Bestuurlijke besluitvorming en opstellen van voortgangsrapportages;
- Begeleiden van trainees.
Reageer 2 dagen voor sluiting publicatie (en ontvang meer details, wensen en eisen!)
Start publicatie | 16-06-2025 |
Einddatum vragen | 17-06-2025 |
Opvragen van tarief, wensen en eisen voor.. | 18-06-2025 |
Sluiting publicatie | 23-06-2025 23:59 |
Beoordeling offertes (vanaf) | 24-06-2025 |
Verwachte terugkoppelingsdatum | 24-06-2025 |