Kundige Applicatiebeheerder functioneel team financien

23 mei 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

tarief: €80,- I uren per week: 16 uur I

DEADLINE 03 June 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

ZZP directe inhuur of ZZP-detachering?  ZZP-opdracht

VO202521714 I 1e looptijd 6 maanden I HBO I categorie: Sociaal, Zorg, Jeugd & Maatschappelijk I type: Support

Kundige Applicatiebeheerder functioneel team financien

Opdracht
Deze opdracht is tweeledig. Enerzijds zorg je ervoor dat het dagelijkse functionele beheer van – met name de applicaties Key2financiën en Cognos – soepel verloopt. Anderzijds is er sprake van een projectmatige ontwikkelopdracht van de applicatie Key2financiën.
Functioneel beheer:
Als functioneel applicatiebeheerder beheer en optimaliseer je onze financiële applicaties. Je zorgt ervoor dat de systemen perfect aansluiten op de behoeften van de gebruikers en ondersteunt hen bij het gebruik. Je werkt nauw samen met collega’s om processen te verbeteren/automatiseren en problemen snel op te lossen. Je begrijpt zowel het systeem als de situatie. Je neemt initiatief, stelt kritische vragen en houdt de bedoeling van het systeem en het proces scherp in het vizier. Je overziet het financiële applicatielandschap en de onderliggende verbanden en je zorgt voor de koppelingen tussen de systemen. Je hebt kennis van financiële processen en houdt hier rekening mee in je werk. Je onderhoudt contacten met leveranciers en test en implementeert nieuw releases. Dankzij jou kunnen de collega’s dagelijks tevreden gebruik maken van de financiële applicaties.
Ontwikkelopdracht Key2financiën:
De (financiële) processen binnen gemeente Lochem zijn aan verandering onderhevig. Dit betekent dat de applicatie Key2financiën verder ontwikkeld moet worden om ervoor te zorgen dat de financiële processen en de applicatie naadloos op elkaar aansluiten en er optimaal gebruik gemaakt wordt van de applicatie. Jij voert deze optimalisatieslag op projectmatige wijze door. Dit doe je in samenwerking met de collega’s van financiën. Je zorgt – na goedkeuring van de verandervoorstellen – voor implementatie. Hiervoor stel je een implementatieplan op met aandacht voor communicatie naar en ondersteuning van de gebruikers van de applicatie.
Jouw verantwoordelijkheden
Functioneel applicatiebeheer van Key2financiën en Cognos .
Integratie van datagedreven werken, waar mogelijk.
Oplossen van zowel standaard als niet standaard incidenten, gebruikersproblemen, technische storingen, integratieproblemen met andere systemen, gegevensproblemen, etc.
Adviseren over en bedenken, organiseren en implementeren van structurele verbeteringen binnen de applicaties.
Beheren en afhandelen van incidenten en wijzigingsverzoeken.
Trainen en begeleiden van gebruikers bij het werken met de applicaties, inclusief het verzorgen van (schriftelijke) instructies.
Samenwerken met en aanspreekpunt voor leveranciers voor technische oplossingen en updates.
Samenwerken met collega’s van ICT en andere (functioneel) applicatiebeheerders.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfsadministratie of accountancy op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën;
3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als applicatiebeheerder voor Key2Financiën bij een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met Cognos;
5. Aantoonbare werkervaring met het door-ontwikkelen van Key2Financiën bij een gemeente;
6. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Administratief bureau Select en Admin.
Gunningscriteria te beoordelen door Administratief bureau Select en Admin (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën (30 punten);
8. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeenten (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het adviseren rondom het (automatiseren) van financiële processen (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met EB Match (15 punten);
11. Aantoonbare afgeronde opleiding Lean Orange Belt (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Graag probleemoplossend te werk gaan;
– Goed kunnen plannen en organiseren;
– Blijft zichzelf graag ontwikkelen op het vakgebied;
– Zowel goede mondeling als schriftelijk communicatie vaardigheden en goed kunnen schakelen tussen de verschillende stakeholders;
Benodigd aantal professionals
1.

REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. (Copy paste eventueel de tekst hieronder en vul aan).  Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij. 

Eisen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)

Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfsadministratie of accountancy op minimaal hbo bachelor niveau;  A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën; A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Wensen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)

Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën (30 punten); A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeenten (25 punten); A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Aantoonbare werkervaring met het adviseren rondom het (automatiseren) van financiële processen (20 punten); A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..