Krachtige Burgerzaken vakspecialist
Job Description
tarief: Onbekend I uren per week: 32 tot 36 uur I
DEADLINE 19 May 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)
ZZP directe inhuur of ZZP-detachering? ZZP-detachering
VO202521462 I 1e looptijd 6 maanden I HBO I categorie: Digital, ICT, IV & Data I type: Directie & Bestuur (hoger management)
Krachtige Burgerzaken vakspecialist
Opdracht
Gemeente Ede is een groeiende gemeente met veel ambitie en uitdagingen. Dit vraagt wat van onze organisatie. De dienstverlening maakt een ontwikkeling door. We blijven de poortwachter van diverse wettelijke taken en nemen ons werk heel serieus. Gemak, snelheid en eenvoud worden steeds belangrijker en de beleving die onze inwoners ervaren bij onze dienstverlening gaat steeds meer meetellen. Streng doch rechtvaardig, maar altijd met een glimlach en correct. Digitalisering waar het kan, fysiek waar het moet.
Samen met het team, de teamleider en overige collega’s bouw je dagelijks mee aan een dynamische afdeling. Voor jou staat de kwaliteit van onze dienstverlening aan onze inwoners centraal. Jij kan de complexe inhoud op eenvoudige wijze uitleggen en denkt in kansen en mogelijkheden. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan bestuur en management en doet verbetervoorstellen voor de werkprocessen van Burgerzaken.
Je zorgt ervoor dat het team weet wat er moet gebeuren bij nieuwe processen en ontwikkelingen in het vakgebied. Ook heb je een actieve rol in de ontwikkeling van het team en ben je het aanspreekpunt voor complexe inhoudelijke zaken en vraagbaak voor de collega’s. Zo geef je gemeente Ede nog meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.
Voor 32-36 uur per week ben je als vakspecialist Burgerzaken bezig met het:
ondersteunen van het team bij complexe vraagstukken en uitvoering van het beleid;
zorgdragen voor de actualisatie van werkprocessen, werkinstructies en het continu verbeteren van de kwaliteit, kwantiteit, servicegerichtheid en professionaliteit;
geven van ondersteuning op juridisch gebied en bij bezwaar- en beroep procedures;
verzorgen van het verweer in de rechtbank;
meewerken aan de uitvoering van complexe casuïstiek, kwaliteitscontroles en je bent betrokken bij de jaarlijkse zelfevaluatie;
geven van vakinhoudelijke ondersteuning bij de afhandeling van klachten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor op juridisch gebied;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als specialist BRP/Burgerzaken;
5. Een maximum uurtarief van €105,- exclusief btw en inclusief reiskosten woonwerk verkeer én fee Administratief bureau Select en Admin.
Selectiecriteria te beoordelen door Administratief bureau Select en Admin (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding BRP specialist (10 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als specialist BRP/Burgerzaken (40punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met ondersteuning in bezwaar en beroepsprocedures en de voorbereiding van verweer (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het verbeteren van de kwaliteit, processen en kennis van collega’s op het gebied van Burgerzaken (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent het beste te beschrijven als klantgericht en oplossingsgericht. En om het af te maken beschik je over goede communicatieve vaardigheden.
Met jouw klantgerichte, pragmatische en oplossingsgerichte houding lever je een grote bijdrage aan het continu verbeteren van onze bedrijfsvoering en dienstverlening. Je zorgt ervoor dat de dienstverlening aansluit bij de verwachtingen en wensen van de klant, wat essentieel is voor klanttevredenheid. Je oplossingsgerichte aanpak maakt je effectief in het identificeren en aanpakken van uitdagingen. Je denkt in mogelijkheden en je zoekt actief naar manieren om processen te optimaliseren. Door je laagdrempelige communicatiestijl ben je toegankelijk voor anderen. Je creëert een open omgeving waarin mensen zich vrij voelen om ideeën en feedback te delen. Daarnaast ben je in staat om complexe informatie op een begrijpelijke manier te communiceren, waardoor je effectief kunt communiceren met zowel interne als externe belanghebbenden. Als laatste krijg je mensen snel mee in veranderingen en initiatieven en bouw je dan ook makkelijk relaties op met collega’s, klanten en andere belanghebbenden.
Benodigd aantal professionals
1.
REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. (Copy paste eventueel de tekst hieronder en vul aan). Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij.
Eisen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel; A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
Wensen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..
A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..