Inkoop *Projectleider & afbouw Programma Sociaal Domein

8 mei 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

tarief: Onbekend I uren per week: 9-28 uur I

DEADLINE 08 May 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

ZZP directe inhuur of ZZP-detachering?  ZZP-opdracht

VO202521438 I 1e looptijd 1 oktober 2025 I HBO I categorie: Juridisch, Inkoop & Finance I type: (Project, Programma Interim ) Management, Product Owners

Inkoop *Projectleider & afbouw Programma Sociaal Domein

Opdracht
Achtergrond van de opdracht
In 2025 werkt de gemeente Midden-Drenthe aan twee belangrijke trajecten binnen het Sociaal Domein. Enerzijds gaat het om de implementatie van nieuwe inkooptrajecten voor Wmo-voorzieningen, volgend op regionale afspraken. Anderzijds vraagt de beëindiging van het Programma Sociaal Domein om een zorgvuldige afronding, inclusief borging van lessen, besteding van resterende middelen en bestuurlijke verantwoording.
Beide opdrachten vereisen specifieke, tijdelijke expertise die niet binnen de gemeentelijke organisatie beschikbaar is. Daarbij is onafhankelijkheid, ervaring met complexe veranderopgaven en bestuurlijke sensitiviteit essentieel. In dit kader wordt een externe professional (Opdrachtnemer) ingeschakeld, die beide opdrachten combineert binnen één samenhangend projectkader.
De Opdrachtnemer voert zijn werkzaamheden zelfstandig uit, bepaalt zijn eigen werkwijze en planning, en bewaakt zelf de voortgang. De inzet is resultaatgericht, tijdelijk en zonder integratie in de reguliere organisatie.
Doel van de opdracht
De Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor:
Het vertalen en implementeren van nieuwe Wmo-inkooptrajecten binnen de lokale context, en
Het voorbereiden van de beëindiging van het Programma Sociaal Domein.
Beide opdrachten vereisen heldere afstemming met interne en externe stakeholders, bestuurlijke overdraagbaarheid, en een scherp oog voor borging en afronding.
Resultaatgebieden
Implementatie Wmo-inkooptrajecten
Lokale vertaling van regionale Wmo-inkoopafspraken, met aandacht voor praktische implementatie en aansluiting op gemeentelijke werkprocessen.
Oplevering van besluitvormingsstukken ten behoeve van de stuurgroep Sociaal Domein en het college van B&W.
Deelname aan (en waar nodig initiatie van) lokale en regionale overleggen relevant voor de implementatie.
Realisatie van de daadwerkelijke implementatie van nieuwe voorzieningen, inclusief borging in processen en systemen.
(Indien relevant): Borging van bestaande voorzieningen en waar mogelijk harmonisatie met nieuwe werkwijzen.
Voorbereiding beëindiging Programma Sociaal Domein
Oplevering van een voorstel voor de beëindiging van het programma Sociaal Domein, inclusief fasering, risicoanalyse en betrokkenheid van stakeholders.
Implementatie van het beëindigingsvoorstel in samenwerking met interne betrokkenen en externe partners.
Oplevering van een voorstel voor verantwoorde besteding van het resterende programmabudget, met bestuurlijke onderbouwing.
Voorbereiding van besluitvormingsstukken voor de stuurgroep en het college van B&W, inclusief toelichting en overdraagbaarheid voor besluitvorming.
Gewenste expertise en competenties
Aantoonbare ervaring met implementatietrajecten in het sociaal domein, bij voorkeur in een bestuurlijke of ambtelijke context.
Kennis van Wmo-gerelateerde inkoopprocessen en programmabeëindiging binnen gemeenten.
Vermogen om zelfstandig en resultaatgericht te opereren binnen complexe bestuurlijke omgevingen.
Ervaring met het opstellen van bestuurlijke stukken en het begeleiden van besluitvormingsprocessen.
Bestuurlijke sensitiviteit, procesregie en verbindend vermogen.
Kaders & randvoorwaarden
De Opdrachtnemer bepaalt zelfstandig zijn werkwijze, planning en uitvoering.
Afstemming vindt plaats waar dit noodzakelijk is voor samenwerking met andere professionals of besluitvormingslijnen.
Er is geen sprake van leiding geven aan of functionele aansturing van gemeentelijke medewerkers.
Werkzaamheden worden projectmatig uitgevoerd en zijn tijdelijk van aard.
Periodieke voortgangsoverleggen vinden plaats met de opdrachtgever. Besluitvorming over dilemma’s of kaders vindt plaats via de Manager Sociaal Domein en/of gemeentesecretaris.
Fee Administratief bureau Select en Admin
Administratief bureau Select en Admin brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om Administratief bureau Select en Admin als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Administratief bureau Select en Admin derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Administratief bureau Select en Admin. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Administratief bureau Select en Admin middels de facturatiemodule van Administratief bureau Select en Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Home
Opdrachten
Professionals
Zzp’ers
Leveranciers
Opdrachtgevers
Over ons
Werken bij
Diensten
Nieuws
Contact
Altijd op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!
Of volg ons via:
ZZP’ers
Abonneer
Leverancier
Abonneer
Opdrachtgever
Abonneer
Administratief bureau Select en Admin | Noordersingel 20-S, 3755 EZ Eemnes | +31 (0) | info@flextender.nl | KVK 66
© Copyright – Administratief bureau Select en Admin | Algemene voorwaarden en Privacy beleid

REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. (Copy paste eventueel de tekst hieronder en vul aan).  Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij. 

Eisen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)

inkooptrajecten binnen de lokale context, en Het voorbereiden van de beëindiging van het Programma Sociaal Domein. Beide opdrachten vereisen heldere afstemming met interne en externe stakeholders, bestuurlijke overdraagbaarheid, en een scherp oog voor borging en afronding. Resultaatgebieden Implementatie Wmo  A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

inkooptrajecten Lokale vertaling van regionale Wmo A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Wensen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)

A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..