Consultant Financieel

17 april 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

tarief: €90,- I uren per week: 24 tot 36 uur I

DEADLINE 18 April 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

ZZP directe inhuur of ZZP-detachering?  ZZP-detachering

VO202521050 I 1e looptijd 4 maanden I HBO+ I categorie: Sociaal, Zorg, Jeugd & Maatschappelijk I type: Advies & Consultancy

Consultant Financieel

Opdracht
Binnen het team financieel beleid van de afdeling Financiën & Belastingen (F&B) werken acht financieel adviseurs. De financieel adviseurs zijn eerste sparringpartner en aanspreekpunt voor de portefeuillehouders, de managers en de beleidsmedewerkers. Advisering vindt plaats op tactisch en operationeel niveau . Hhierbij ligt de nadruk meer op het tactische niveau , maar als adviseur is het wel een pré als je bekend bent met de operationele kant van gemeente financiën. In het team zijn ook drie senioren werkzaam. Zij adviseren op strategisch complexe inhoudelijke dossiers (onderverdeeld in Sociaal- Fysiek en bedrijfsvoerings Domein) en zijn hierbij met de manager de eerste adviseur van de portefeuillehouder financiën.
Op dit moment loopt de werving van twee adviseurs. Gedurende deze periode willen wij de continuïteit borgen van onze lopende planning & controlprocessen, in het bijzonder van de begroting en we treffen de voorbereidingen van de volgende jaarcyclus. We zijn op zoek naar adviseurs die dossiers kunnen aanpakken en zelfstandig kunnen opereren. Iemand die zich in korte tijd heeft ingelezen en mee kan denken en adviseren.
Sinds 1 januari 2024 werkt de gemeente met een nieuw financieel systeem ERPx Unit4. Ervaring met dit systeem is een absolute pré.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 voor 24 tot 36 uur gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een gemeente.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het totale proces van planning tot controlecyclus binnnen een gemeente als financieel adviseur (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen in de functie financieel adviseur bij een gemeente (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als financieel adviseur binnen specifiek het Sociaal Domein (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het financieel systeem ERPx- Unit4 binnen een gemeente (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
Luisteren;
Doorzettingsvermogen;
Motiveren;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Overtuigen;
Assertiviteit;
Besluitvaardigheid;
Organiseren;
Kritisch;
Analyserend vermogen;
Plannen en organiseren.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Administratief bureau Select en Admin te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Administratief bureau Select en Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Administratief bureau Select en Admin wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
– U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. (Copy paste eventueel de tekst hieronder en vul aan).  Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij. 

Eisen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)

Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;  A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding; A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Wensen (=voorbeeld, check de tekst op volledigheid!)

Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het totale proces van planning tot controlecyclus binnnen een gemeente als financieel adviseur (40 punten); A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen in de functie financieel adviseur bij een gemeente (30 punten); A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..

Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als financieel adviseur binnen specifiek het Sociaal Domein (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten); A Ik voldoe hier aan door…(beargumenteer) B Dit is te verifieren in mijn CV, bij..