Interim Teammanager Buurtbeheer Gemeente Rheden

1 april 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rheden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Rheden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdrachtgever
Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten – die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.
De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Opdracht
In verband met het vertrek van de huidige teammanager Buurtbeheer zoeken wij een interimmanager die verantwoordelijk is voor de oplevering het jaarplan voor het team Buurtbeheer. 

Het team Buurtbeheer staat voor de opgave de openbare ruimte in onze mooi gemeente schoon, heel en veilig te houden als plezierige woon-, werk en leefomgeving. Het team verricht hiervoor zeer diverse taken zoals het onderhoud van civiele kunstwerken, kleine onderhoud aan wegen en riolering, openbaar groen, sportvelden en het verzorgen van verkeersafzettingen en omleidingen. Bijzonder zijn ook de verschillende begraafplaatsen die vanuit het team Buurtbeheer worden beheert. Samen met diverse samenwerkingspartners bieden we ontwikkel- en participatietrajecten voor inwoners met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. Dit doe je niet alleen, samen met de gastheren en de beheerder begraafplaatsen geef je sturing aan de dagelijkse werkzaamheden. 

De gemeente is volop in beweging. Binnenkort stelt de raad de nieuwe Nota Kapitaalgoederen vast. De komende periode moet deze vertaald worden naar beheerplannen en keuzes in de uitvoering. Hierbij staat centraal dat we die taken waar ons team Buurtbeheer het meest verschil maakt voor onze inwoners deze taken uitvoert binnen deze (nieuwe) kaders. Uitbesteding van die taken die beter op de markt tot hun recht komen kan hier onderdeel van zijn. Als interim teammanager ben je verantwoordelijk voor het opleveren van een voorstel van de inrichting hiervan binnen het team Buurtbeheer. In nauwe samenwerking met de teammanager IBOR.

De interim teammanager is ook verantwoordelijk voor het opleveren van een voorstel voor de toekomst van de werven. Dit doe je in nauwe samenwerking vanuit met de (team)manager bedrijfsvoering (vastgoed). De interim teammanager is verantwoordelijk voor het opstellen van toekomstgericht beleid begraafplaatsen incl. nieuwe verordening/tarieven/onderhoud gebouwen

Als interim teammanager Buurtbeheer ben je verantwoordelijk voor het opleveren en uitvoering van het jaarplan. Je geeft op verbindende en inspirerende wijze leiding aan de medewerkers  van het team. Hierbij is de verdere professionalisering van het kader (senioren/gastheren) een belangrijk onderdeel.  Je bent verantwoordelijk voor de resultaten van het team. Je zet de benodigde stappen ten behoeve van de doorontwikkeling van mens, team en afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 28 april 2025 voor 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teammanager
(verander)manager bij een middelgrote gemeente (> 40.000 inwoners);
4. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als (verander)manager sturing gegeven bij een middelgrote gemeente (> 40.000 inwoners) (25 punten);
6. A
antoonbaar werkervaring met het vertalen en sturing geven aan de vertaling van abstract beleid naar een effectieve uitvoering (benoem dit duidelijk aan de hand van 1 uitgeschreven voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met
leiding gegeven aan een uitvoeringsteam gericht op de werkzaamheden zoals die zijn omschreven in de opdracht (beheer van de openbare ruimten en/of begraafplaatsen) benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met teamontwikkeling met bijbehorende veranderopgaven (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
9. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender (15 punten).
        a. tot €1
10 (15 punten);
        b. van €111 tot €120 (5 punten);
        c. hoger dan €121 (0 punten).

Competenties
Tijdens het interview worden de volgende competenties getoetst:
1. Verbindend en inspirerend leiderschap met visie,
2. Visie, in staat deze acties om te zetten en door te vertalen naar activiteiten
3. Optreden; is besluitvaardig, overtuigend en probleemoplossend
4. Uitstekende communicatieve vaardigheden, coachende vaardigheden
5. Samenwerken, is stimulerend en transparant.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 20 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 april 2025 . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de kandidaat géén ZZP’er is zal een deel worden overgemaakt op de G-rekening (bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).
In geval van zzp / zzp tussenkomst versturen wij een Brochure ‘Verzekeringen’ (ZZP): Een verzekering als zelfstandige afsluiten ingewikkeld? Niet bij Flextender! Wij bieden betaalbare en transparante verzekeringen aan die je in een handomdraai afsluit. Met een passende verzekering heb jij als ZZP’er de rust en ruimte om je volledig te richten op jouw werk. Link naar de mogelijkheden tot verzekeren: https://www.flextender.nl/verzekeringen/

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 april 2025, 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk donderdag 10 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 11 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.